МЕГА ДАЛАВЕРА! СТРОЯТ „ЮЖНА ДЪГА“ ЗА 25 МЛН.ЛВ. НА КМ., ЗЛАТНИ ИМОТИ ОБЕЗЩЕТЯВАТ С ЦЕНАТА НА МОКЕТ – 15 ЛВ. НА КВАДРАТ!
Калоян Паргов изнесе шокиращи данни, че грандиозно е поскъпнало изграждането на трасето от Южната дъга от „Младост“ до магистрала „Тракия“. Според него цената е скочила до 24,6 млн. лв. на километър. А според бившия регионален министър Николай Нанков километър магистрала в България струва само 3,1 млн. евро или 6 млн. лв. и ГЕРБ строи най-евтините магистрали в Европа.
„Последната част от Южната дъга е 6 км, т.е. по сметките на Нанков ще са необходими 36 млн. лв“, припомня Калоян Паргов. В интервю на кмета Йорданка Фандъкова от 10.08.2017 г. се цитира сумата от 78 млн. лв. за завършване на същия този участък от 6 км от „Младост 4“ до АМ „Тракия“.
„Когато обществената поръчка стартира се разбра, че за тази отсечка са предвидени 123 млн. лв. без ДДС или крайна цена от 147,6 млн. лв. При положение, че не се прави изцяло нова магистрала, а съществуващият Околовръстен път ще бъде разширен с 2 платна, плюс 2 помощни ленти от двете страни“ изтъква Паргов.
Още когато се кандидатира за кмет на София през 2005 г., Борисов обещава на хората от Панчарево, Горубляне, Герман и Лозен до 2 г. да имат канализация и че ще се подобри водоснабдяването.
13 години по-късно нищо от обещаното не е направено, посочва Паргов. „Жителите на този прекрасен район на София живеят като в 19 век – без канализация. Има и проблеми с водоснабдяването и градския транспорт и не е ясно кога ще бъдат решени. Или на принципа „ремонт след ремонта“, след като се направи магистралата от „Младост“ до магистрала „Тракия“, ще прокараме през нея или под нея колектори за канализация, отводняване на площите около коритото на Искър и т.н.“, недоволен е лидерът на столичните червени.
„На територията на район „Младост“ ще бъдат по-голямата част от отчуждаванията и мероприятията по промяна статута на земите, за да бъде завършена Южната дъга. Ако собствениците на земи, започнат да си търсят правата и да водят дела, това може да блокирацелия процес, защото въпросът за справедливото им обезщетяване досега не е обсъждан в СОС“, предупреди още Калоян Паргов.
…
Заповедта на областния управител за отчуждаване на имотите по Околовръстния път (Южната дъга) от пътен възел Цариградско шосе до пътен възел Младост, 6 км. е от 05.03.2019 г.
Съгласно разпоредбите на Закона за държавната собственост, чл. 34а, 6-месечен е срокът, в който трябва да се извършат всички отчуждения като собствениците на имотите да бъдат обезщетени. В чл. 17, ал. 5 на българската Конституция ясно е записано: „Принудително отчуждаване на собственост за държавни и общински нужди може да става само въз основа на закон, при условия, че тези нужди не могат да бъдат задоволени по друг начин и след предварително и равностойно обезщетение“.
Аналогични са клаузите в Европейската конвенция за защита на правата на човека, които защитават частната собственост.
Има и решение на Конституционния съд No 6/2013, в което ясно се казва: „обезщетението следва да бъде предварително платено на собственик изцяло, а не от части“.
В защита на частната собственост срещу необоснованото отчуждаване на имоти има редица решения и на Европейския съд за правата на човека в Страсбург.
Управляващите, като се започне от Общината, мине се през областния управител, АПИ и правителството за пореден път се опитват да създадат извънредни, спешни мероприятия по отчуждаването на собствеността на гражданите и заграбвайки я, дори да не заплащат предварително и равностойно справедливата пазарна цена.
В този случай с Южната дъга, 6-месечния срок от издаването на заповедта на областния управител е изтекъл на 06.09.2019, но хората и досега не са си получили обезщетенията. Нещо повече, даже софиянци, които са завели дела срещу общината и държавата и са ги спечелили, и имат влезли в сила съдебни решения, също не са си получили обезщетенията.
Т.е. администрацията не спазва нито конституцията, нито законите, нито съдебните решения. Земята и имотите на софиянци просто се експопрират.
В същото време в Закона за държавната собственост, че ако в 6-месечен срок от влизането в сила на заповедта, не се обезщетят собствениците, заповедта за принудително отчуждаване се обявява за нищожна.
И сега да видим какво става.
6-месечният срок е изтекъл, хората не са обезщетени, според законът тази заповед трябва да престане да действа. В същото време, обаче строителството си върви върху незаконно иззетите имоти на хората от Младост, Панчарево, Горубляне, Герман, Лозен, Владая.
Става въпрос за десетки хиляди наследници засегнати от тази национализация.
В чл. 5 на заповедта за отчуждаване пише, че копие от заповедта се изпраща на кмета на Столична община и на съответните районни кметове, които са му подчинени, за да бъде обявена заповедта на гражданите и да се публикува, за да могат собствениците да обжалват.
Хората от всички квартали на София, по Южната дъга твърдят, че не са били уведомени от Столична община. Т.е. Столична община е скрила от тях отчуждаването на собствените имоти и всъщност е съдействала за заграбването им.
И сега върха, докато за няколко години тези 6 км. уж нова магистрала поскъпват близо 5 пъти и вече ще се строят за близо 150 млн. лв., което е по 25 млн. лв. на километър, златните имоти на хората, които се заграбват ще им бъдат платени по 30 000 лв. на декар, т.е. 15 лв./кв.м.
Има мокети, които струват повече на метър, т.е. цената на имотите на хората е само 1/10 от процента от цялата цена на магистралата, която ще се построи с наши пари върху тяхната земя.
Има и изключения, за някои автокъщи и други имоти на хора близки до общината, обезщетението вече е пазарно до 280 000 лв. за дка.
Afera.bg